Czego się dowiedzieliśmy?

1. Progressive Web Apps

To nie zaskoczenie, że Magento skupia się na PWA. Już przecież słyszeliśmy o PWA Studio. W tym roku została jednak zaprezentowana roadmapa tego, co będzie. M.in. wsparcie dla Dockera, gotowe komponenty UI czy dalszy rozwój GraphQL. To, co rzuciło się w oczy, to prezentacja pierwszych aplikacji zbudowanych w PWA Studio i obietnica, że docelowo PWA zostanie połączone z Page Builderem, żeby administratorzy mogli modyfikować treści w łatwy sposób.

2. Wydłużony okres wsparcia

Jednym z elementów, które ucieszą wszystkich właścicieli sklepów na Magento, to wydłużenie okresu wsparcia dla nowych releasów od Magento. Adobe otrzymało dużą liczbę komentarzy od użytkowników i zdecydowało się wprowadzić pewne zmiany. Od Magento 2.3, każda „mała” (minor) łatka będzie utrzymywana aż do kolejnego dużego releasu. Dla dużych zmian będzie to (dla poprzedniej wersji) 12 miesięcy od opublikowania, a dla łatek bezpieczeństwa aż 18 miesięcy. Oznacza to, że jeżeli posiadasz sklep w wersji 2.3, a dostępna będzie już wersja 2.4 – dalej możesz liczyć na wsparcie przez 12-18 miesięcy.

3. Chmura Magento się zmienia

Obecnie Magento Cloud jest hostowane na Amazon Web Services. Niedługo jednak właściciele biznesu będą mieli wybór, bo dostępne będą też serwery bazujące na Microsoft Azure. Adobe pracuje też na funkcjach auto-skalowania horyzontalnego, żeby poprawić wydajność sklepów.

4. Magento łączy się Amazonem i Google Merchant Center

Doskonałe wieści od Adobe – Magento będzie teraz natywnie połączone z Amazonem i Google Merchant Center. Zarządzanie magazynami, cenniki oraz zarządzanie wieloma kontami Amazon – wszystkie te funkcje będą dostępne bezpośrednio z panelu Magento.

Jeżeli chodzi o Google – od teraz można zarządzać kampaniami bezpośrednio z panelu administracyjnego.

Biorąc pod uwagę, że praktycznie każdy obecnie korzysta z przynajmniej jednej z tych opcji, jest to doskonały ruch ze strony Magento. Pełną informację (po angielsku) na ten temat można znaleźć tutaj

5. Magento jest teraz częścią Adobe Commerce Cloud

Nie zaskoczyła nas ta informacja. Od momentu przejęcia Magento przez Adobe, spodziewaliśmy się, że to nastąpi. Magento zostanie połączone ze wszystkimi narzędziami Adobe, tworząc jedną platformę, gdzie znajdziesz wszystko, czego możesz potrzebować. Będzie można wykorzystać zarówno narzędzia Business Intelligence, Adobe Analytics i wszystkie inne narzędzia Adobe. Efektem będzie dostarczenie platformy, która pozwoli na analizę danych, segmentację klientów, personalizację, zarządzanie treścią oraz reklamą – wszystko w ramach jednego zestawu o nazwie Adobe Experience Cloud. Będzie zawierał wszystko, czego możesz potrzebować, żeby stworzyć sklep na światowym poziomie. Więcej informacji na ten temat (po angielsku) znajdziesz tutaj

6. Wsparcie dla małych i średnich firm (SMB)

Pomimo tego, że Adobe włącza Magento do swojego pakietu dedykowanego dla dużych firm, wielokrotnie zapewniali podczas konferencji, że nie zapomną o wsparciu i rozwoju funkcji dla małych i średnich firm. To rynek, który stworzył całą społeczność Magento, jest głównym driverem innowacji. Można więc zakładać, że SMB’y będą miały wpływ na to, jak dalej rozwijane będzie Magento.

7. Nasze odczucia

Konferencja była niesamowita. Bardzo polecamy wybrać się na to wydarzenie, żeby zrozumieć, jaka siła płynie ze społeczności Magento.

W innym miejscu nie spotkasz fan-bojów ubranych w pomarańczowe kombinezony, pomarańczowe buty, posiadających rejestrację Magento. Była to doskonała szansa, żeby zobaczyć, jak wiele osób i firm zasila ekosystem Magento – m.in. poprzez nowe funkcje, systemy i zewnętrzne platformy. Fajnie było poznać inne firmy, które tak, jak my wdrażają dedykowane sklepy, żeby wymienić się doświadczeniami. Magento jest i dalej będzie centrum handlu online.

Do zobaczenia w przyszłym roku na Adobe Summit 2020!